ANUNȚ
privind recrutarea candidaților pentru participarea la concursul de admitere organizat în anul 2021 la Academia de Poliție „ Alexandru Ioan Cuza”
În conformitate cu prevederile Anexei nr. 2 a Ordinului nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne, precum şi cu prevederile Dispoziţiei-cadru a directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/17953 din 06.05.2019 privind recrutarea candidaților pentru admiterea în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, Dispoziției directorului general al D.G.M.R.U. nr. II/12741 din 23.06.2021 privind recrutarea candidaților pentru participarea la concursul de admitere organizat în anul 2021 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, ale Dispoziției Inspectorului General al Poliției Române nr. 53 din 28.06.2021 privind recrutarea și selecția candidaților pentru admiterea în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, sesiunea 2021, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Salaj, cu sediul în municipiul Zalau, str. Tudor Vladimirescu, nr. 14A, județul SALAJ, prin intermediul Serviciului Resurse Umane, desfăşoară, în perioada următoare, activităţi specifice de recrutare a candidaţilor pentru a participa la concursul de admitere organizat în anul 2021 la Academia de Poliție „ Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție.
- DISPOZIȚII GENERALE
OFERTA EDUCAȚIONALĂ - NUMĂRUL DE LOCURI APROBATE ÎN ANUL UNIVERSITAR 2021-2022, LA ACADEMIA DE POLIŢIE “ALEXANDRU IOAN CUZA” – FACULTATEA DE POLIȚIE, se regăsește în Anexa nr. 1 la prezentul anunț.
Recrutarea se realizează în raport de oferta educațională precizată, pentru Domeniul de licență ȘTIINȚE MILITARE, INFORMAȚII ȘI ORDINE PUBLICĂ și respectiv DREPT, la următoarele programe de studii universitare de licență / specializare :
- Programul de studii universitare de licență –ORDINE ȘI SIGURANȚĂ PUBLICĂ – specialitatea poliție, *forma de învățământ cu frecvență ( doar pentru locurile aprobate IGPR)
- Specialitatea poliție, *forma de învățământ cu frecvență redusă ( doar agenți de poliție din cadrul M.A.I.)
- Programul de studii universitare de licență –DREPT – specialitatea poliție, * forma de învățământ cu frecvență ( indiferent de specialitate și beneficiar – cu excepția locurilor alocate M.Ap.N.).
Notă:
În funcţie de numărul solicitărilor aprobate în conformitate cu prevederile Legii nr. 168/2020, Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 şi ale Ordinului M.A.I nr. 108/2014, ambele cu modificările şi completările ulterioare, pot surveni modificări ale cifrelor de şcolarizare prezentate.
Prezentul anunț stabilește aspecte procedurale privind cadrul general de organizare și desfășurare a recrutării candidaților în vederea participării la concursul de admitere – sesiunea 2021, la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”.
Activitățile privind procedura de admitere sunt structurate în patru etape, după cum urmează:
ETAPA I de selecție – se realizează la unitățile care au recrutat candidații și la unitățile teritoriale specializate din rețeaua sanitară a M.A.I. și presupune organizarea și desfășurarea evaluării psihologice și concluzionarea asupra aptitudinii medicale a candidaților pe baza baremelor medicale în vigoare;
ETAPA a II-a de selecție – eliminatorie, se realizează în centrele zonale de selecție, respectiv evaluarea performanței fizice;
ETAPA A III-a de selecție – presupune organizarea și desfășurarea probei de verificare a cunoștințelor, realizată în centrele zonale de selecție
ETAPA a IV-a de selecție – eliminatorie, se realizează la unitățile teritoriale specializate din rețeaua sanitară a M.A.I., respectiv examinarea medicală;
- Calendarul activităților de recrutare și selecție a candidaților:
depunerea on –line a cererii tip de înscriere: în perioada 28 iunie – 11 iulie 2021;
constituirea dosarelor de recrutare: până la data de 23 iulie 2021;
evaluarea psihologică a candidaților : până la data de 21 iulie 2021;
transmiterea în format electronic a tabelelor nominale ale candidaților la instituția de învățământ însoțite de documentația specifică : până la data de 30 iulie 2021
transmiterea dosarelor de recrutare ale candidaților exceptați de la proba de verificare a cunoștințelor la unitatea de învățământ: până la data de 30 iulie 2021
achitarea taxei de înscriere la concurs de către candidații apt psihologic : în perioada 26 – 29 iulie 2021 ( data operațiunii bancare ), potrivit precizărilor publicate pe site-ul Academiei de Poliție, la secțiunea Admitere;
susținerea probei de evaluare a performanței fizice: în perioada 16 – 22 august 2021;
susținerea probei de verificare a cunoștințelor: 25 – 26 august 2021;
transmiterea on – line a contestațiilor la proba de verificare a cunoștințelor, la adresa admitere@academiadepolitie.ro : în perioada 28 – 29 august 2021;
examinarea medicală: în perioada 31 august – 19 septembrie 2021;
afișarea rezultatelor finale: la data de 22 septembrie 2021.
- Modelele documentelor din dosarul de recrutare se constituie anexa la prezentul anunț și se gestionează la nivelul unității de recrutare.
- Candidaţii care optează pentru participarea la concursul de admitere organizat în sesiunea 20212021 de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” trebuie :
- să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor generale şi a criteriilor specifice pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;
- să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;
- să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrativ-teritoriale și specializării pentru care optează, în raport de domiciliul/reședința înscris/ă în cartea de identitate;
- să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile generale şi criteriile specifice pentru recrutare stabilite de actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
- să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declarați “Apt psihologic”, conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
- să prezinte adeverinţa medicală eliberată de medicul de familie, conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
- să constituie fişa medicală-tip de admitere/încadrare în MAI completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
- să constituie dosarele de recrutare în volum complet şi la termenul limită prevăzut în din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare.
- ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR. DOSARELE DE RECRUTARE ALE CANDIDAȚILOR
Recrutarea candidaţilor pentru admiterea în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”- specializarile Ordine și Siguranță Publică și Drept, forma de învăţământ cu frecvenţă se realizează în conformitate cu reglementările în vigoare, potrivit organizării administrativ-teritoriale şi specializării pentru care optează, în raport de oferta educaţională și de domiciliul/reședința candidatului înscris/ă în cartea de identitate.
Recrutarea personalului M.A.I. pentru admiterea la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliţie - programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică” la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă se realizează în conformitate cu reglementările în vigoare, în raport de oferta educaţională și de domiciliul/reședința candidatului înscris/ă în cartea de identitate, de categoria de personal și unitatea de proveniență din cadrul M.A.I..
Pentru candidaţii la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliţie - programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă - locurile I.G.P.R., structura de resurse umane din judeţul de domiciliu/reşedinţă constituie dosarul de recrutare numai în situaţia în care candidatul prezintă Raportul personal aprobat şi întocmit conform modelului prevăzut în Anexa nr. 10, respectiv Anexa nr. 11 la prezentul anunț - respectiv Anexa nr. 1 și Anexa nr. 2 la Dispoziția Inspectorului General al Poliției Române nr. 53 din 28.06.2021 privind recrutarea și selecția candidaților pentru admiterea în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, sesiunea 2021.
Personalul din aparatul central și din subordinea nemijlocită a I.G.P.R., personalul din unitățile subordonate I.G.P.R, precum şi personalul încadrat în structurile aparatului central şi subordonate M.A.I. (inclusiv structurile de anticorupţie, regim permise de conducere şi înmatricularea vehiculelor, paşapoarte, evidenţa persoanelor, imigrări etc.) - se adresează Serviciului de Resurse Umane din cadrul din cadrul I.P.J. Salaj, în condiţiile precizate mai sus.
Pentru obținerea aprobărilor/documentelor menționate la alin. (1) lit. a) și lit. b), personalul din structurile centrale ale I.G.P.R, precum și personalul din B.C.C.O., S.C.C.O.P.M., B.O.S., U.T.A.I., Brigada Autostrăzi, Serviciul de Poliție ”Delta Dunării”, Serviciul Administrativ, Biroul Pază Instituţională şi Control Acces se adresează conducerii D.M.R.U. din cadrul I.G.P.R, depunând o cerere scrisă la secretariatul D.M.R.U, al cărei model este stabilit în Anexa nr. 3 la Dispoziția Inspectorului General al Poliției Române nr. 53 din 28.06.2021 privind recrutarea și selecția candidaților pentru admiterea în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, sesiunea 2021 , până cel târziu la data de 09 iulie 2021.
(4) Odată cu depunerea cererii scrise la secretariatul D.M.R.U., candidații prezintă și Raportul personal prevăzut în Anexa 1 la Dispoziția Inspectorului General al Poliției Române nr. 53 din 28.06.2021 privind recrutarea și selecția candidaților pentru admiterea în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, sesiunea 2021.
Înscrierea candidaţilor se realizează în perioada 28 iunie – 11 iulie 2021 (pe data de 11 iulie 2021 doar până la orele 16:00), online, la adresa email resurseumane@sj.politiaromana.ro
Cererea de înscriere prevăzută în Anexa nr. 2 la prezentul anunț se completează de către candidați în mod lizibil, se semnează și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității – resurseumane@sj.politiaromana.ro
În următoarea zi lucrătoare, ulterioară depunerii cererii de înscriere, candidaților li se va transmite un e-mail de la aceeași adresă, respectiv resurseumane@sj.politiaromana.ro, de confirmare a primirii cererii, precizându-se și numărul de înregistrare și codul unic de identificare atribuit candidatului.
În situația în care candidatul nu primește confirmare în termenul prevăzut mai sus, acesta se poate adresa Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Salaj, la nr. de tel 0260/661285, iar în cazul în care situația nu s-a soluționat, are posibilitatea de a se prezenta fizic la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Salaj din Zalau, str. Tudor Vladimirescu, nr. 14A, jud. Salaj, în vederea clarificării.
Activitățile de recrutare se vor realiza în conformitate cu prevederile Dispoziției directorului general al D.G.M.R.U. nr. II/12741 din 23.06.2021 privind recrutarea candidaților pentru participarea la concursul de admitere organizat în anul 2021 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”.
A. CONDIŢII ŞI CRITERII SPECIFICE PRIVIND RECRUTAREA CANDIDAŢILOR
Pentru a participa la concursul de admitere în Academia de Poliție, forma de învăţământ cu frecvenţă sau cu frecvență redusă, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare.
Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a poliţiştilor sunt următoarele:
- să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
- să cunoască limba română, scris şi vorbit;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
- să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
- să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
- să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
- să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
- să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
- să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
- să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
Criteriile specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de admitere în instituţiile de învăţământ, sunt următoarele:
a) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară;
b) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
c) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.
B.CONSTITUIREA DOSARELOR DE RECRUTARE
În vederea recrutării, candidații se adresează structurii de resurse umane a inspectoratului de poliție județean din județul de domiciliu/reședință, respectiv descarcă cererea de înscriere atașată prezentului anunț, pe care o completează în mod lizibil, o semnează și o transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității – resurseumane@sj.politiaromana.ro
- Modelele pentru cererea de înscriere la concursul de admitere în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”- precum și pentru declarația de confirmare a luării la cunoștință despre condițiile legale, criteriile specifice, condițiile de organizare a concursului și măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora, precum și acordul pentru efectuarea verificărilor specifice sunt anexate prezentului anunț.
- La înscriere candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs.
- Codul unic de identificare atribuit, precum și centrul zonal la care este arondat, se menționează în scris în cererea de înscriere, de către persoana cu sarcini de recrutare.
- Candidații recrutați de Inspectoratul de Poliție Județean Salaj la forma de învăţământ cu frecvenţă sunt arondați de centrul zonal Scoala de Agenti de Politie ‚,Septimiu Muresan” Cluj-Napoca, iar candidații la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sunt repartizați la centrul zonal Academia de Poliție „ Alexandru Ioan Cuza”.
DEPUNEREA DOCUMENTELOR PENTRU DOSARUL DE RECRUTARE
Dosarele de recrutare ale candidaţilor se constituie în conformitate cu prevederile actelor normative interne privind activitatea de management resurse umane în unitățile M.A.I., ale dispozițiilor D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I. și ale dispozițiilor I.G.P.R.
(1) Pot fi recrutaţi numai absolvenţi de liceu care au promovat examenul naţional de bacalaureat şi care prezintă la recrutare copie după diploma de bacalaureat.
(2) În situația în care candidații au absolvit anterior studii liceale în instituții de învățământ preuniversitar acreditate din străinătate, prezintă la înscriere dovada echivalării acestor studii de către Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale, în condițiile legii.
(3) Excepţie de la prezentarea la recrutare a actului de studii menționat la alin. (1) fac candidaţii promoţiei 2021, care nu pot intra în posesia diplomei de bacalaureat până la finalizarea dosarului de recrutare, sens în care pot să depună adeverinţa[1] eliberată de instituţia de învăţământ la care au susţinut examenul de bacalaureat.
- ÎNVĂȚĂMÂNT CU FRECVENȚĂ
Dosarul de recrutare al candidaților conţine următoarele documente:
a) cererea de înscriere (se va completa conform modelului primit de la structura de resurse umane) - Anexa nr. 2;
b) curriculum vitae – Europass (CV) – Anexa nr.3;
c) copia diplomei de bacalaureat, a foii matricole. Excepție de la prezentarea actului de studii la recrutare fac candidații promoției 2021, care depun adeverință eliberată de instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat. În adeverința eliberată de liceu se menționează notele obținute la probele de examen, media generală de la bacalaureat, mediile obținute în anii de liceu, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma.
- copii ale următoarelor documente:
- act de identitate şi certificat de naştere pentru candidat;
şi, dacă este cazul,
- carnet de muncă/certificat stagiu de cotizare şi/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă;
- livret militar;
- certificat de căsătorie;
- certificat de naştere soţie/soţ şi fiecare copil;
- hotărâri judecătoreşti privind starea civilă;
Documentele prevăzute la litera d) vor fi prezentate de către candidat și în original, urmând ca xerocopia să fie certificată în prezența candidatului pentru conformitate. Copia certificată pentru conformitate cu originalul va rămâne la dosarul de candidat, iar documentele în original vor fi restituite candidatului. Sunt acceptate și copii legalizate ale documentelor prevăzute la litera d), dacă acestea sunt prezentate din inițiativa candidatului.
- autobiografia (se va scrie de mână, personal de către candidat, cu cerneală/pastă albastră, lizibil, fără ştersături sau prescurtări, conform modelului din Anexa nr. 4;
- tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului (conform modelului din Anexa nr. 5 );
- un plic cu o fotografie color mărimea 9x12 cm, și respectiv 2 fotografii color mărimea ¾;
- adeverinţă eliberată de către medicul de familie, care cuprinde antecedentele medicale personale semnificative şi care atestă că starea de sănătate precum și consimțământul informat; (Anexa nr. 6 )
- declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare Anexa nr. 7;
- declarația privind acordul candidatului ca unitatea de recrutare să folosească date furnizate de către acesta cu ocazia înscrierii la concursul de admitere în vederea obținerii extrasului de pe cazierul judiciar (Anexa nr. 8 ) /extras de pe cazierul judiciar / certificat de cazier judiciar;
- un dosar plic.
CONDIȚII ȘI CERINȚE SUPLIMENTARE
Candidații etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun în acest sens pentru dosarul de recrutare o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii. Modelul declarației este prevăzut în anexa la prezentul anunț – Anexa nr. 9.
B. ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR CU FRECVENŢĂ REDUSĂ
Condiţii, criterii specifice şi alte aspecte privind recrutarea personalului M.A.I. pentru învăţământul superior – forma cu frecvenţă redusă
Recrutarea candidaţilor - agenţi de poliţie, subofiţeri, maiştri miliari - în vederea participării la concursul de admitere în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție, Programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică”, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, se realizează de către structurile de resurse umane ale unităţilor teritoriale şi centrale ale inspectoratelor generale cu sarcini de recrutare care au locuri aprobate pentru această formă de învăţământ.
Pentru locurile repartizate IGPR şi IGPF, inspectoratele generale, prin unităţile de recrutare, pot recruta doar agenţi de poliţie din cadrul MAI.
În vederea recrutării, candidaţii se adresează structurilor centrale sau teritoriale ale inspectoratelor generale care realizează recrutarea, din judeţul de domiciliu/reşedinţă şi completează cererea de înscriere prevăzută în anexa prezentului anunț – Anexa nr. 12.
Structurile de resurse umane ale unităţilor unde sunt încadraţi candidaţii sau, după caz, structurile care asigură gestiunea resurselor umane pentru respectivele unităţi, eliberează o adeverinţă privind îndeplinirea criteriilor specifice de recrutare, al cărei model este prezentat în anexă la prezentul anunț – Anexa nr. 13.
Dosarul de candidat la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă constituit la nivelul unităţilor de recrutare cuprinde documentele solicitate în regulamentul anual privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere.
Candidaţii pentru admiterea pe locurile aprobate la programul de studii universitare de licenţă ”Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie din Academia de Poliţie ”Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii şi criterii specifice de recrutare :
a) la data înscrierii să aibă o vechime de minimum 1 an în cadrul structurilor M.A.I, în calitate de agent de poliţie, subofițer sau maistru militar;
b) au obținut calificativul de cel puțin „bine”, la ultima evaluare anuală;
c) nu sunt puşi la dispoziţie ori să nu fie suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau ale art. 27^25 lit. a) și b) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
d) nu sunt sub efectul unei sancţiuni disciplinare.
Dacă până în momentul înmatriculării intervine una din situațiile prevăzute la punctele c) și d), înmatricularea nu se realizează.
Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție, programul de studii universitare de licență „Ordine și siguranță publică” forma de învățământ cu frecvență redusă, pe locurile I.G.P.R., indiferent de beneficiar se constituie cu actele și documentele prevăzute în actele normative interne privind activitatea de management resurse umane în unitățile M.A.I. și ale dispozițiilor D.G.M.R.U. –M.A.I., respectiv cu documentele solicitate în Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la studii universitare de licență, în facultățile Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, în anul 2021, după cum urmează:
- cererea – tip de înscriere la concursul de admitere, înregistrată la secretariatul unității cu atribuții de recrutare;
- copiile diplomei de bacalaureat și a foii matricole a studiilor liceale/copii legalizate;
- copie după cartea de identitate (pentru cei care și-au schimbat numele – copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);
- copii ale certificatului de naștere al candidatului, soțului/soției și fiecărui copil, a certificatului de căsătorie, precum și, după caz, ale hotărârilor judecătorești privind starea civilă;
Documentele prevăzute la litera c), d) și e) vor fi prezentate de către candidat și în original, urmând ca xerocopia să fie certificată în prezența candidatului pentru conformitate. Copia certificată pentru conformitate cu originalul va rămâne la dosarul de candidat, iar documentele în original vor fi restituite candidatului. Sunt acceptate și copii legalizate, dacă acestea sunt prezentate din inițiativa candidatului.
- Cazierul judiciar al candidatului / extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către compartimentul de resurse umane care a realizat recrutarea, pe baza consimțământului expres al candidatului;
- 1 fotografie 9/12 și două fotografii color ¾ cm pe suport hârtie (în ținută civilă) având menționate pe verso datele conform cerințelor stabilite în regulamentul de admitere al instituției de învățământ (numele, prenumele tatălui, prenumele candidatului, codul numeric personal);
- adeverinţă eliberată de către medicul de familie, care cuprinde antecedentele medicale personale semnificative precum și consimțământul informat;
- curriculum vitae – Europass;
- declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare.
Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere în Academia de Poliţie ”Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție - programul de studii universitare de licenţă ”Ordine şi siguranţă publică”, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, pe locurile I.G.P.R., indiferent de beneficiar, se constituie cu actele şi documentele solicitate mai sus, la care se adaugă următoarele documente:
- adeverinţa privind îndeplinirea criteriilor specifice de recrutare (model prevăzut în Anexa nr. 5 la Dispoziţia-cadru a directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/17953 din 06.05.2019, cu modificările și completările ulterioare), atașată la prezentul anunț – Anexa nr. 13;
- Raportul prin care solicită aprobarea înscrierii – cf. modelului remis de către IGPR, Anexa nr. 14.
- În vederea constituirii dosarului de recrutare candidații depun la unitatea de recrutare documentele solicitate până la data de 23 iulie 2021.
- Modelele pentru adeverința medicală eliberată de medicul de familie și consimțământul informat, se regăsesc în anexa la prezentul anunț.
- Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de către candidat în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare.
- Adeverința medicală eliberată de medicul de familie se transmite de către structura de resurse umane medicului de unitate.
- Candidații scutiți de la plata taxei de înscriere conform regulamentului depun documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere la dosarul de recrutare care se transmit și prin e-mail, scanate în format pdf la adresa admitere@academia de politie.ro. Dimensiunea fișierului transmis să nu depășească 20MB.
- Taxa de înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 26 iulie – 29 iulie (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție – la secțiunea Admitere.
- Candidații care se înscriu pentru locurile alocate distinct absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială declară pe propria răspundere proveniența din sistemul de protecție socială și prezintă hotărârea comisiei pentru pentru protecția copilului sau după caz, a instanței de judecată privind stabilirea măsurii plasamentului în condițiile Legii nr. 272/2004 privind stabilirea măsurii plasamentului în condițiile Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în original și în copie, copia conformă cu originalul fiind depusă la dosarul de candidat. Modelul declarației este prevăzut în anexa la prezentul anunț.
- EVALUAREA PSIHOLOGICĂ
- Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 21 iulie 2021, în conformitate cu dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare.
- PROBELE DE CONCURS
- PROBELE DE CONCURS – traseul aplicativ și proba scrisă de verificare a cunoștințelor se susțin în centre zonale de selecție, respectiv candidații recrutați de Inspectoratul de Poliție Județean Salaj la centrul zonal – Scoala de Agenti de Politie „Septimiu Muresan” Cluj-Napoca ( forma de învățământ cu frecvență ).
- PROBA ELIMINATORIE DE EVALUARE A PERFORMANȚEI FIZICE se susține în perioada 16 – 21 august, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 25 – 26 august 2021.
- Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de admitere se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al instituției de învățământ precum și al centrului zonal de selecție.
- În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportiv necesar.
- Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor obținute la proba de evaluare a cunoștințelor.
- Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepoliție.ro, în perioada 28 - 29 august 2021 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție.
EXAMINAREA MEDICALĂ se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 31 august-19 septembrie 2021.
Academia de Poliție transmite unității de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală, structura de resurse umane urmând a informa candidații cu privire la continuarea procedurilor de selecție și prezentarea la unitatea de recrutare în vederea înmânării adresei prevăzute la art. 4 alin. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul m.a.i. nr. 105/2020, precum și copia adeverinței medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.
Academia de Poliție afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.
Detaliile privind selecționarea candidaților se consultă pe site-ul oficial al instituției de învățământ.
AFIȘAREA REZULTATELOR FINALE
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei de Poliție, la data de 22 septembrie 2021.
Cererea-tip de înscriere, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat se descarcă de pe site –ul oficial al Ministerului Afacerilor Interne, al Academiei de Poliție sau al Inspectoratului de Poliție Județean Salaj – Secțiunea Admitere 2021.
Candidații declarați Admis au obligația să depună, în vederea înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat, în original, la instituția de învățământ. Neprezentarea, în termenul stabilit, a diplomei, în original, din vina exclusivă a candidatului, conduce la neînmatricularea acestuia.
Recrutarea şi selecţia copiilor aflaţi în întreţinerea poliţiştilor
răniţi sau decedaţi ca urmare a rănirii într-un accident de muncă şi a
copiilor personalului militar, clasat inapt sau apt limitat pentru serviciul militar ori, după caz, decedat, în timpul şi în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu
Persoanele îndreptăţite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului M.A.I. nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările şi completările ulterioare, solicită, în scris, ministrului afacerilor interne înmatricularea în instituţiile de învăţământ ale MAI, în anul I de studii, fără susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor.
Verificarea îndeplinirii condiţiilor generale şi a criteriilor specifice de admitere revine unităţii de recrutare, care transmite la D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I. cererea scrisă adresată ministrului afacerilor interne, propunerea privind înmatricularea solicitantului şi documentaţia care fundamentează aceasta, în copie.
Unitatea de recrutare, ca urmare a primirii directe a cererii de înmatriculare aprobată, constituie dosarul de recrutare pentru candidaţii aflaţi în situaţiile precizate.Dosarul de recrutare se transmite instituţiei de învăţământ şi conţine:
a) documentele prevăzute de actele normative în vigoare pentru selecţia şi admiterea în instituţiile de învăţământ din cadrul M.A.I.;
b) adeverinţă care să ateste faptul că solicitantul, copil devenit major, se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani (persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014, cu modificările și completările ulterioare);
c) formularul pentru înregistrarea accidentelor de muncă (FIAM) sau, după caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului, în fotocopie;
d) decizia medicală avizată sau certificatul-decizie medicală, emisă/emis pe numele poliţistului rănit sau al poliţistului decedat, în fotocopie;
e) certificatul de deces al poliţistului decedat, dacă este cazul, în fotocopie.
Unitatea de recrutare inventariază informările privind soluționările anterioare transmise de către D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I.. şi informează candidaţii în legătură cu rezervarea locurilor din prezenta sesiune la instituția de învățământ pentru care au optat, în situația îndeplinirii, în continuare, a condițiilor și criteriilor de recrutare.
În situaţia în care solicitantul optează pentru admiterea în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, unitatea de recrutare îl planifică pentru evaluarea psihologică și concluzionarea asupra aptitudinii medicale pe baza baremelor medicale în vigoare în mod similar celorlalţi candidaţi, dacă s-a înregistrat cererea aprobată de ministrul afacerilor interne și s-a inițiat procedura de constituire a dosarului de recrutare până la data de 11 iulie 2021.
Unitatea de recrutare aduce la cunoştinţa D.G.M.R.U. din cadrul M.A.I. rezultatele evaluării psihologice, ale concluzionării asupra aptitudinii medicale pe baza baremelor medicale în vigoare, precum şi existenţa unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară.
În funcţie de cererile de înmatriculare aprobate şi promovarea probelor eliminatorii, pot surveni modificări ale locurilor scoase la concursul de admitere.
- Pentru alte detalii, cei în cauză se vor adresa Serviciului Resurse Umane din cadrul I.P.J. Salaj.
Activitățile se desfășoară cu respectarea tuturor regulilor în vigoare la nivel național în vederea prevenirii răspândirii infecțiilor respiratorii cauzate de COVID – 19 ( distanțare socială, postul măștii, dezinfectarea pupitrelor ).
Admiterea la programul de studii universitare de licență Drept, forma de învățământ la distanță, locuri cu taxă, din cadrul Facultății de Poliție se organizează potrivit Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la studii universitare de licență, în facultățile Academiei de Poliție „ Alexandru Ioan Cuza”, în anul 2021.
Pentru depunerea dosarului de recrutare, consecutiv înscrierii on - line, persoanele interesate se vor prezenta la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Salaj, cu sediul în municipiul Zalau, Str. Tudor Vladimirecu, nr. 14A, în intervalul orar 09,00-14,00.
Relații suplimentare privind înscrierea, condiţiile de participare şi constituirea dosarelor de candidat se pot obţine la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Salaj, telefon 0260/661285, între orele 08.00 – 16.00, sau pe site-urile http:www.sj.politiaromana.ro,www.academiadepolitie.ro.
Prezentul anunț este însoțit de un nr. de 13 anexe.
SERVICIUL RESURSE UMANE
[1] În adeverința eliberată de liceu se menționează notele obținute la probele de examen, media generală de la bacalaureat, mediile obținute în anii de liceu, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma.
Fişiere ataşate
- Anexa_14_-_Model_raport_inscriere_AIC_FR_-_personal_din_MAI.pdf
- Anexa_nr._10-traseul_aplicativ.doc
- ANEXA_11_-_Tematica_bibliografie.docx
- Anexa14__-_Model_raport_inscriere_AIC_FR_-_personal_IGPR_2.pdf
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_1.docx
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_2-Model-Cerere-de-inscriere_-_inv._cu_fr._Academie.pdf
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_3_-_CV_word_europass.docx
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_5_tabel_cu_rude.docx
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_6-Model-adeverinta-medicala-eliberata-de-medicul-de-familie_-_Academie.pdf
- 21-06-29-11-12-35ANEXA_6-Model-consimtamant-informat_-_Academie.pdf
- 21-06-28-06-03-00Anunt_recrutare_si_selectie_admitere_Academia_de_Politie_2021.doc
- 21-06-29-11-08-45ANEXA_7-Model-declaratie-de-confirmare-a-indeplinirii-conditiilor-si-criteriilor-de-recrutare_-_Academie.pdf
- 21-06-29-11-08-58ANEXA_8_-_declaratie_cazier.docx
- 21-06-29-11-09-20ANEXA_9_Modele-declarații-.pdf
- Anexa_12-Model_cerere_scrisa_inscriere_AIC_FR.pdf
- anexa_13-model_adeverinta.docx